Monday, March 17, 2008

My secondary school life..


Start 2001, saya dah masuk form 1.. mula jejak ke Sekolah Menengah Convent Klang.. time first2 masuk tu, mcm biasa je.. time da start classbru rase the different....subject makin susah.. more tougher than primary school.. Time menengah ni la bnyk tanduk saya terkeluar..hehehe..
Time form 1 baik lagi... tk pernah stayback kt sekolah.. time balik on time.. time pergi pun on time.. hee.. but da start form 2, mula la tanduk sikit keluar.. sebb time form 2 kn paling senior utk sesi petang.. so naik kepala.. peristiwa plg saya ingat, time saya ngn kawan-kawan yg lain dtg skolah awal.. start skolah utk sesi petang ni kul 1.20 ptg.. tp dat time saya dtg pagi.. sebab ada amali agama kul 11.. tp sebab mls nak naik bus awm g skolah, saya suruh abah hantar time pg.. so bila da smpai pg tu, saya jd bosan.. tatau nak buat pe.. then one of my friend bgtau yg die ade beberapa btg kapur besar yg colorful.. sbb da terlalu suka art, saya conteng guna kapur tu dkat pondok di sekolah saya.. pondok tu saya dan geng saya suka duduk situ before masuk kelas...hehee.. saya mula la conteng-conteng dkat pondok tu.. mula-mula conteng sikit je.. lama2 jd bnyk.. tp niat kitorang time tu nak saja2 je then nk bsuh blk pondok tu.. tp suddenly ade stu cikgu ni nama die miss yogesh.. die ni mmg garang tahap max.. hehehe.. time tu la plak die lalu kt pondok tu.. mula2 ktorang tk expect ape-ape.. tp tbe2 die dtg pondok ktorang dgn muka terkejut nye.. kena marah habis la time tu.. kena cubit lg... hehehehe...




Mss yogesh tu ckp saya ngn kwn2 saja2 nk bwat vandalism.. tp niat ktorang bukan nk bwat mcm tu.. tp if orang lain tgk pun die ckp ktorang ni saja bwat keje vandalisme.. hee.. memang kena marah teruk la.. smpai die kate, if mcm ni la perangai, die nak tukarkan sekolah.. time tu kan form 2.. so begging la kt cikgu tu jgn tukarkan skolah and all.. time tu memang da takut.. time kena lecture mmg lama.. smpai terlepas kelas amali.. then ada stu probs lagi.. cikgu agama kate ktorang saja ponteng kelas amali.. lama2 tu kena merit..kena denda bersihkan bersih-bersih pondok tu dpan budak kelas lain.. memang malu.. tp nak bwat mcm mane.. pandai buat pandai tanggung la..



Time da msuk form 3, mula diam balik.. sbb nak pmr kan.. tp ade la jugak nakal-nakal sikit.. tp tk selalu.. time form 3 bnyk peristiwa.. my grandma meninggal.. smpai demam teruk time trial pmr.. time tu memang dah tak larat nak pergi sekolah... so markah trial pun teruk.... time exam pmr plak, memang teruk.. susah nk jawab.. memang time form 3 lemah sikit.. tatau kenapa.. mayb banyk pressure.. Bila form 4 bnyk kawan-kawan da buat hal masing-masing sbb da masuk kelas lain-lain.. time tu saya masuk kelas seni.. sebab result pun teruk.. lagipun saya memang suka seni...i love arts.. Form 4 bnyk jugak conflict ngn kawan-kawan.. banyk pressure.. smpai kurus..hehehe..
Bila da masuk form 5, memang best.. bnyk memories.. sbb da last school kan.. belajar pun enjoy.. saya mula tinggalkan zaman nakal yg dulu.. start a new chapter.. belajar pun da rajin.. sebab nk spm.. so bnyk tusyen.. bila masa free main futsal.. so bila belajar takda la tension mana.. ade time main ade time belajar.. time form 5 pun saya bnyk masuk activity.. explorace kt sunway college.. memang bes.. menyanyi la.. mcm2.. Time graduation day, memang bes n sedih.. sebab nk berpisah.. semua bawa haluan masing2.. Result SPM pun ok.. =)

No comments: